Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii działające przy Ministerstwie Zdrowia rozpoczęło konkurs ofert, którego celem jest wybór agencji do wykonania projektu kreacji i strategii medialnej ogólnopolskiej kampanii społecznej w zakresie przeciwdziałania zjawisku narkomanii. Celem kampanii w 2006 roku jest uwrażliwienie rodziców na problemy związane ze zjawiskiem narkomanii i podkreślenie znaczenia rodziny w profilaktyce uzależnień. Według Tomasza Zakrzewskiego z działu edukacji publicznej biura kampania powinna być kontynuacją ubiegłorocznych działań i podejmować temat profilaktyki w rodzinie. Ubiegłoroczna kampania antynarkotykowa Krajowego Biura prowadzona była pod hasłem “Bliżej siebie – dalej od narkotyków”. Kampania ta według Zakrzewskiego miała charakter “miękki” i po raz pierwszy w Polsce nie odnosiła się do przesłanek negatywnych. W tym roku koncepcja ta ma być kontynuowana. Jej autorem była agencja reklamowa Martis.
Wnioski o dopuszczenie do udziału w konkursie wraz z wymaganymi załącznikami będą przyjmowane do 18 stycznia br. (AMS)