Kraj

PKP Intercity chce wydać 9 mln na działania marketingowe

PKP Intercity zamierza w tym roku intensywnie promować swoje usługi i produkty. Spółka zaplanowała realizację projektu pod hasłem - "Rok...

PKP Intercity zamierza w tym roku intensywnie promować swoje usługi i produkty. Spółka zaplanowała realizację projektu pod hasłem – “Rok Podróżnika”. Chce podwoić wielkość budżetu przeznaczonego na działania reklamowe i marketingowe, który ma wynieść zdaniem prezesa PKP Intercity Jacka Prześlugi blisko 9 mln zł. PKP Intercity chce być bardziej widoczna w mediach, poprzez które ma zamiar komunikować nowe produkty, a także planuje intensywniej niż dotąd używać niekonwencjonalnych narzędzi marketingowych, angażować się w eventy i rozbudować działania PR. Liczba przewiezionych w 2006 r. pasażerów ma wynieść 10,4 mln zł (w 2005 r. z usług spółki skorzystało 9,5 mln pasażerów, w 2004 r. – 7,9 mln). Pierwszym produktem, który będzie promowany w styczniu i lutym br., jest “Kolorowa karta Intercity” oferowana biznesmenom. – Będzie to rodzaj programu lojalnościowego – mówi Anna Rosiek, rzecznik prasowy PKP Intercity. Karta będzie reklamowana w TVN24 z wykorzystaniem folderu biznesowego przygotowanego przez zespół stacji. W kolejnych miesiącach ma być prowadzona kampania prasowa i internetowa dotycząca kolejnych nowych produktów, jednak jej szczegóły nie zostały ujawnione. W tym roku PKP Intercity będzie kontynuować prace związane z podniesieniem jakości usług. Spółka otworzyła pierwsze Centrum Obsługi Klienta na Dworcu Centralnym w Warszawie, gdzie można zamówić bilety komunikacji krajowej i międzynarodowej, wynająć taksówkę lub pokój hotelowy, przejrzeć mapy i znaleźć najtańszą opcję połączenia kolejowego. Takie centra mają powstawać we wszystkich miastach, do których dojeżdżają pociągi spółki. Koszt stworzenia warszawskiej placówki wyniósł 800 tys. zł. W tym roku na Dworcu Centralnym w Warszawie powstanie na wzór niemieckiej DB Lounge poczekalnia dla posiadaczy biletów I klasy w pociągach Intercity gwarantująca komfortowe warunki oczekiwania na pociąg oraz możliwość korzystania z internetu. W planach spółki jest budowa w Warszawie hotelu PKP Intercity, który liczyłby kilkanaście miejsc noclegowych. Tegoroczne przychody firmy ma podnieść nowo otwarty sklep Intercity z gadżetami firmowymi, pamiątkami kolejowymi i artykułami podróżnymi w Warszawie (sklep ma mieć swój odpowiednik w internecie). Spodziewany tegoroczny przychód ze sprzedaży ma wynieść 952 mln zł, a zysk 5 mln zł. W 2005 r. firma osiągnęła przychód w wysokości 890 mln zł. (MKS)