Kraj

UNILEVER NEGOCJUJE Z KAMA FOOFS SPRZEDAŻ MAREK MARGARYN

Trwają dyskusje pomiędzy Kama Foods, producentem margaryny Kanapkowej, Kama i Znakomitej, a koncernem Unilever na temat kupna marek margaryn, dotychczas...

Trwają dyskusje pomiędzy Kama Foods, producentem margaryny Kanapkowej, Kama i Znakomitej, a koncernem Unilever na temat kupna marek margaryn, dotychczas produkowanych i dystrybuowanych przez ZPT Brzeg. Jak nas poinformowała rzecznik prasowa Unilever Polska – Joanna Sadowska, negocjacje w tej sprawie trwają już od pewnego czasu, dyskutowana jest m.in. kwestia ceny przejęcia wspomnianych marek margaryn, a także zagadnienia ich dystrybucji i produkcji. Nie wiadomo, kiedy zapadną ostateczne decyzje w tej sprawie. Mimo wysokiej pozycji rynkowej, jaką Kama Foods zajmuje w segmencie tłuszczów żółtych – 13 proc. rynku, firma zamierza skoncentrować swoje działania na tłoczeniu i rafinacji oleju (18 proc. rynku olejów roślinnych). Gdyby Unileverowi udało się przejąć marki należące do Kama Foods, jego pozycja rynkowa bardzo by wzrosła. Unilever kontrolowałby 25 proc. rynku tłuszczów do smarowania i smażenia. (MK)