Kraj

Dane dla dzienników za listopad wg ZKDP odpowiadają wcześniejszym szacunkom wydawców

Podsumowane właśnie przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) dane o sprzedaży dzienników za listopad 2005 r. potwierdzają szacunki wydawców największych...

Podsumowane właśnie przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) dane o sprzedaży dzienników za listopad 2005 r. potwierdzają szacunki wydawców największych dzienników prezentowane w połowie grudnia. Axel Springer Polska, wydający “Fakt”, i Media Express, wydawca “Super Expressu”, wyprzedzając dane ZKDP, odniosły się do szacunków Agory SA wobec debiutanta “Nowego Dnia”, który wystartował 14 listopada 2005 r. Jak podała spółka, dziennik przez dwa tygodnie listopada miał średnią sprzedaż 212 tys. egz. Dane ZKDP dla “Nowego Dnia” są niemal identyczne. Według nich jego rozpowszechnianie płatne wyniosło w listopadzie średnio 210 tys. 972 egz. Według Springera sprzedaż “Faktu” w tym samym miesiącu sięgnęła średnio ponad 550 tys. (wg ZKDP – 559 tys. 237 egz.), zaś według Media Express sprzedaż “Super Expressu” wyniosła ponad 220 tys. (wg ZKDP – 223 tys. 089 egz.). “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) w listopadzie ub.r. miała średnią sprzedaż w wysokości 413 tys. 784 egz. (ZKDP). (KP)