Kraj

TVN i Polsat zadowolone z wyników oglądalności w 2005 r.

Spółka TVN podała wyniki oglądalności w IV kwartale 2005 r. i w całym roku 2005. Kierownictwo TVN ocenia, że są...

Spółka TVN podała wyniki oglądalności w IV kwartale 2005 r. i w całym roku 2005. Kierownictwo TVN ocenia, że są to wyniki rekordowo wysokie. TVN osiągnął udział w oglądalności całodobowej na poziomie 16,5 proc. (rok wcześniej było to 15 proc.). W 2005 r. TVN osiągnął 15 proc. udziału w rynku (cała doba, grupa 4+). Przed rokiem było to 14,7 proc. Udział TVN w oglądalności w grupie docelowej stacji (16-49, miasta pow. 100 tys.) w prime timie (godz. 19.00-23.00) osiągnął w IV kwartale 2005 r. 30,8 proc. (vs. 25,3 proc. rok wcześniej). W ocenie kierownictwa spółki dobre wyniki głównej anteny to efekt konsekwentnej strategii programowej opartej na lokalnej produkcji. Dobre wyniki TVN zawdzięcza zarówno programom informacyjnym i publicystycznym (m.in. “Fakty”, “Uwaga”, “Pod napięciem”), jak i rozrywkowym – w tym nowościom wprowadzonym jesienią 2005 r. – oraz hitom filmowym. Bardzo dobrze rok 2005 ocenia też konkurencyjny Polsat. W ocenie władz stacji ub.r. zakończył się dla Polsatu dynamicznym wzrostem udziałów rynkowych z 16,2 proc. w 2004 r. do 16,7 proc. w 2005. W komercyjnej grupie docelowej (wszyscy 16-49 lat) stacja notuje wzrost drugi rok z rzędu z 18,7 proc. w 2003 r. i 18,9 proc. w roku 2004 do poziomu 19,4 proc. udziału w rynku oglądalności w ub.r. – Bardzo cieszą nas nasze ostatnie wyniki z dwóch powodów: po pierwsze, realizujemy w pełni plan organicznego rozwoju, a po drugie, w 2005 r. zwiększyliśmy przewagę nad TVN – komentuje Aleksander Myszka, prezes zarządu telewizji Polsat. Obie stacje swoje analizy opierają na danych AGB Nielsen Media Research. (PM)