Firma badawcza AGB Nielsen Media Research (AGB NMR) wprowadza innowacyjny system rozróżniania plansz sponsorskich. Nowe dane zostaną udostępnione klientom firmy od 8 lutego br. Wprowadzono pełny opis billboardów sponsorskich w raportach na temat wskaźników kampanii reklamowych. Dotychczas określane były jedynie poprzez nazwę produktu. Nowy monitoring umożliwi większą kontrolę kampanii sponsorskich. Zdaniem Jędrzeja Góralskiego, dyrektora marketingu i sprzedaży AGB NMR, innowacyjny monitoring sponsoringu to odpowiedź na coraz większe zapotrzebowanie rynku na nowe rozwiązania reklamowe w telewizji. Klienci chętniej sięgają m.in. po sponsoring w związku z clutterem w głównych stacjach TV. Według Góralskiego coraz większym zainteresowaniem cieszą się też inne nowe usługi badawcze AGB NMR, takie jak: psychografia widza (zastosowanie psychograficznych zmiennych w optymalizacji kampanii reklamowych) czy fuzja danych TGR (powstala z połączenia danych telemetrycznych z danymi konsumenckimi TGI). (PM)