Kraj

Mokate wchodzi w segment kawy rozpuszczalnej

Mokate SA wprowadza na rynek kawę rozpuszczalną Mokate Cafe liofilizowaną (granulowaną pod ciśnieniem na zimno). Produkt ma charakter premium, słoik...

Mokate SA wprowadza na rynek kawę rozpuszczalną Mokate Cafe liofilizowaną (granulowaną pod ciśnieniem na zimno). Produkt ma charakter premium, słoik 200-g kosztuje 15,99 zł. Autorem szaty graficznej i wizualizacji produktu jest agencja Soul and Mind Group. Launchowi nowego produktu towarzyszy reklama w prasie handlowej oraz sampling (degustacje w sklepach) realizowany przez producenta we własnym zakresie. Bliższych informacji na temat planów związanych z tym nowym produktem Mokate na razie nie zdradza. Tomasz Piecha, brand manager w Mokate SA, wyjaśnia, że wejście w nowy segment kawy wynika z oceny jego potencjału. Kawa rozpuszczalna wartościowo stanowi ponad 35 proc. całego rynku kaw i rośnie, natomiast kawa mielona to 52 proc. rynku, ale udział ten spada (ilościowo jest to odpowiednio: 77 do 11 proc. na korzyść mielonej). W ramach kawy rozpuszczalnej rozwija się zwłaszcza półka premium. Maleje natomiast, i to znacznie, segment kawy cappuccino, w którym Mokate jest liderem. Jego kosztem rośnie segment tzw. kaw 3 w 1. Mokate już 7-8 lat temu starało się bezskutecznie zaistnieć na rynku kawy rozpuszczalnej, próbę tę ponowiło 3-4 lata temu, jednak również bez większych rezultatów (choć kawa instant pod marką Mokate jest jeszcze gdzieniegdzie w dystrybucji). (MB, MKS)