Mokate SA wprowadza na rynek kawę rozpuszczalną Mokate Cafe liofilizowaną (granulowaną pod ciśnieniem na zimno). Produkt ma charakter premium, słoik 200-g kosztuje 15,99 zł. Autorem szaty graficznej i wizualizacji produktu jest agencja Soul and Mind Group. Launchowi nowego produktu towarzyszy reklama w prasie handlowej oraz sampling (degustacje w sklepach) realizowany przez producenta we własnym zakresie. Bliższych informacji na temat planów związanych z tym nowym produktem Mokate na razie nie zdradza. Tomasz Piecha, brand manager w Mokate SA, wyjaśnia, że wejście w nowy segment kawy wynika z oceny jego potencjału. Kawa rozpuszczalna wartościowo stanowi ponad 35 proc. całego rynku kaw i rośnie, natomiast kawa mielona to 52 proc. rynku, ale udział ten spada (ilościowo jest to odpowiednio: 77 do 11 proc. na korzyść mielonej). W ramach kawy rozpuszczalnej rozwija się zwłaszcza półka premium. Maleje natomiast, i to znacznie, segment kawy cappuccino, w którym Mokate jest liderem. Jego kosztem rośnie segment tzw. kaw 3 w 1. Mokate już 7-8 lat temu starało się bezskutecznie zaistnieć na rynku kawy rozpuszczalnej, próbę tę ponowiło 3-4 lata temu, jednak również bez większych rezultatów (choć kawa instant pod marką Mokate jest jeszcze gdzieniegdzie w dystrybucji). (MB, MKS)