M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Według Samaru Toyota Motor Poland jest liderem sprzedaży nowych samochodów

Serwis Dzienny | 13 lutego 2006, 00:00

W styczniu br. sprzedaż nowych samochodów osobowych wyniosła w Polsce 18 555 sztuk, co jest wynikiem o 16,6 proc. niższym...

W styczniu br. sprzedaż nowych samochodów osobowych wyniosła w Polsce 18 555 sztuk, co jest wynikiem o 16,6 proc. niższym niż rok wcześniej, wynika z danych firmy Samar. Najlepszy wynik odnotowała Toyota (2537 aut, spadek o 22,1 proc.) i wyprzedziła Skodę (2387 aut, spadek o 12,3 proc.). Kolejne miejsca należą do: Opla, Fiata, Renault, Forda, Peugeota, Citroena, Hondy i Volkswagena. W pierwszej dziesiątce tylko dwie marki - Opel i Honda - rozpoczęły rok lepiej niż w 2005 r. Polska jest obecnie jedynym krajem europejskim, w którym spadają ceny nowych aut. Jak podaje Samar, opierając się na europejskim raporcie PricewaterhouseCoopers i europrice.com, średnia cena nowych aut w naszym kraju spadła w 2005 r. o 1,1 proc., a ceny aut z silnikiem benzynowym zmniejszyły się o 1,7 proc. Warto dodać, że są to dane na podstawie cenników, a więc nieuwzględniające coraz agresywniejszych promocji polskich sprzedawców. (MG)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,