M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Komitet Badań Radiowych zorganizuje przegląd ofert firm badawczych

Serwis Dzienny | 14 lutego 2006, 00:00

Komitet Badań Radiowych (KBR) zaprasza instytuty badawcze do składania ofert. Celem przeglądu jest wyłonienie dostawcy badań radiowych na najbliższe lata....

Komitet Badań Radiowych (KBR) zaprasza instytuty badawcze do składania ofert. Celem przeglądu jest wyłonienie dostawcy badań radiowych na najbliższe lata. Obecnie badanie Radio Track realizuje instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC. Badanie łączy dwie metodologie - Day After Recall oraz metodę dzienniczkową. KBR zaprosił do przeglądu firmy, które realizują badania metodą pasywną bądź też inną ciekawą metodą odmienną od aktualnie realizowanej. Metodologia pasywna oznacza badanie rzeczywistych, a nie deklarowanych zachowań konsumentów. Badania z zastosowaniem metodologii pasywnej oferuje kilka firm na polskim rynku, m.in. Millward Brown SMG/KRC, TNS OBOP, Ipsos oraz GfK Polonia. W Europie jedynie w Szwajcarii prowadzone są badania słuchalności z zastosowaniem metodologii pasywnej. Jak powiedział Michał Gubera, starszy menedżer ds. badań strategicznych w Eurozecie, dotychczas podpisywano umowy na realizację badań na dwa lata. Niewykluczone, że tym razem w związku z wysokimi kosztami technologii podpisana będzie umowa na dłuższy okres. Podpisanie umowy ze zwycięską firmą badawczą KBR zaplanował na wrzesień br. (JN)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,