Kraj

Orange rozpoczyna działania promujące kontent i marketing mobilny

Rozwój platformy z mobilnym kontentem wideo będzie jednym z priorytetów dla marki Orange (PTK Centertel) w tym roku. Jak zapowiada...

Rozwój platformy z mobilnym kontentem wideo będzie jednym z priorytetów dla marki Orange (PTK Centertel) w tym roku. Jak zapowiada Iwona Kossmann, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży PTK Centertel, platforma multimedialna w ramach serwisu Orange World będzie w najbliższym czasie rozbudowywana, a w pierwszym półroczu br. operator wystartuje z dużą kampanią promującą tego typu usługi. – Według moich przewidywań za 2-3 lata przychody ze sprzedaży treści multimedialnych oraz reklam przy nich zaczną dla nas stanowić już istotne źródło przychodów – mówi Kosmann. W grudniu ub.r. Orange rozbudował platformę Orange World m.in. o 8 kanałów telewizyjnych do odbioru w formie streamingu w telefonie komórkowym (TVN24, TVN Meteo, TVN Style, TVN Turbo, TVN Gra, Fashion TV i 4funTV). Przedstawiciele Orange zapowiadają też, że w najbliższym czasie uruchomi największy w Polsce sklep z legalną muzyką do ściągania przez telefon lub internet – ma on korzystać z zasobów globalnego serwisu muzycznego Orange przygotowanego centralnie. W ofercie sklepu ma się znaleźć kilkaset tysięcy utworów. Kossmann nie podaje, jak wielu abonentów Orange korzysta obecnie z kontentu multimedialnego, wyjaśnia tylko, że na razie jest to audytorium “liczone w tysiącach”. Chce poszerzyć ten rynek m.in. dzięki akcji edukacyjnej. W ramach edukowania rynku Orange zorganizował konferencję “From Advertising to messaging” poświęconą tematyce mediów mobilnych i marketingu mobilnego. Gościem honorowym konferencji był Rishad Tobaccowala, chief innovation officer w sieci domów mediowych Starcom Worldwide i szef Starcomu Next, agencji, która zajmuje się tzw. nowymi mediami. Prezentacja Tobaccowali dotyczyła dynamicznych zmian, jakie zachodzą na rynku mediów, i konsekwencji, jakie rewolucja technologiczna powinna za sobą pociągać dla mediów tradycyjnych i marketerów. Marketerzy zdaniem Tobaccowali powinni jak najszybciej dostrzec potencjał takich kanałów komunikacji jak telefony komórkowe, internet czy iPody. To one według niego stanowią przyszłość rynku reklamowego, który musi znaleźć sposób na dostosowanie się do szybkich zmian technologicznych wymuszających z kolei zmiany otoczenia biznesowego. – Jego zdaniem operatorzy telefonii komórkowej, oferując mobilny kontent swoim klientom, wkrótce rozpoczną konkurowanie o budżety mediowe z tradycyjnymi mediami, podobnie jak to miało miejsce w przypadku internetu. – Stanie się tak po pierwsze dlatego, że konsumenci będą wkrótce używali telefonów jako medium, a reklamodawcy będą musieli podążać za swoimi grupami docelowymi. Z drugiej strony użytkownicy telefonów komórkowych wymuszają na operatorach coraz niższe ceny usług, a więc operatorzy zostaną zmuszeni do tego, by szukać nowych źródeł przychodów – powiedział Tobaccowala. Według niego niezależnie od tego, czy jest się marketerem, czy właścicielem tradycyjnych mediów, konieczne jest eksperymentowanie z nowymi technologiami i inwestycje w tym zakresie. Na konferencji “From Advertising to messaging” wystąpili także m.in. przedstawiciele firm Aventis i MobiJOY!, prezentujący case’y biznesowe z zakresu marketingu mobilnego. Jednym z patronów mediowych był tygodnik “Media & Marketing Polska”. (MG, PR)