Zagranica

Kumala, marka wina z RPA, inwestuje w marketing, by powalczyć z producentami z Australii i Kalifornii

Kumala, jedna z najlepiej sprzedających się na świecie marek wina z Republiki Południowej Afryki, chce zwiększyć udziały rynkowe kosztem swoich...

Kumala, jedna z najlepiej sprzedających się na świecie marek wina z Republiki Południowej Afryki, chce zwiększyć udziały rynkowe kosztem swoich bezpośrednich konkurentów. Na rynku masowym rywalizuje przede wszystkim z australijskimi winami Jacobs Creek oraz kalifornijskimi Ernest & Julio Gallo. Kumala powierzyła realizację projektu rebrandingu firmie konsultingowej Amphora Design. Jego celem jest stworzenie wizerunku marki Kumala jako aspirującej do segmentu premium. Zmianie ulegnie wygląd etykiet i samej butelki, a nowy przekaz marki ma wspierać kampania reklamowa w telewizji i prasie. Marketer zdecydował się także na inwestycje w sponsoring imprez muzycznych (do opakowań zbiorczych dołączane są od pewnego czasu płyty CD). Kumala jest według danych ACNielsen najlepiej sprzedającym się winem z RPA w Stanach Zjednoczonych (ma tam blisko 30 proc. rynku) i Wielkiej Brytanii. Produkuje serie win m.in. ze szczepów pinotage, chenin blanc, colombard i chardonnay. (“BrandRepublic”)