Kraj

Clear Channel Poland przejął spółkę Mensa

Clear Channel Poland, firma reklamy zewnętrznej, przejęła 100 proc. udziałów w spółce Mensa specjalizującej się w reklamie i promocji na...

Clear Channel Poland, firma reklamy zewnętrznej, przejęła 100 proc. udziałów w spółce Mensa specjalizującej się w reklamie i promocji na terenie sieci handlowych. Wartości transakcji nie ujawniono. Mensa powstała w 2003 roku. W ubiegłym roku osiągnęła powyżej 1 mln zł przychodów, w 2004 roku – powyżej 1,5 mln zł. Właścicielami firmy byli Stanisław Plakwicz i Bogusław Kalestyński. Mensa współpracuje z sieciami Kaufland i Lidl. W sieci Kaufland oferuje ponad 20 typów nośników indoorowych, obsługuje także nośniki reklamy zewnętrznej zlokalizowane wokół sklepów Kaufland. Z siecią Lidl firma współpracuje w zakresie sprzedaży reklam w sklepach (m.in. na wózkach), sprzedaje także kampanie na tablicach wolno stojących i naściennych. Jak powiedział Stanisław Plakwicz, sprzedanie spółki jest związane ze zmianą planów zawodowych jej dotychczasowych właścicieli. Plakwicz planuje założenie nowej firmy o innym profilu działalności. Clear Channel poprzez akwizycję Mensy chce wzmocnić pozycję w segmencie reklamy w punktach sprzedaży. Dotąd współpracował w zakresie reklamy indoorowej na terenie sklepów głównie z siecią Tesco. Zdaniem Anny Nowakowskiej, dyr. marketingu Clear Channel, segment ma ciągle ogromny potencjał wzrostu. – Nasz koncern bacznie obserwuje ten rynek, a akwizycja Mensy to pierwszy krok w kierunku jego konsolidacji – dodaje. Niewykluczone są kolejne przejęcia. W strukturach Clear Channel może powstać osobny dział zajmujący się rozwojem w segmencie indoor. Przychody koncernu ze sprzedaży kampanii w punktach sprzedaży były najdynamiczniej rozwijającym się segmentem w strukturze przychodów w ub.r. (JN)