Zagranica

FIFA zmusiła TNT Express do zaprzestania kampanii nawiązującej tematycznie do mundialu

Firma kurierska TNT Express została zmuszona do zawieszenia kosztownej akcji mailingowej związanej tematycznie z mundialem. Kampania miała charakter BtoB, kierowana...

Firma kurierska TNT Express została zmuszona do zawieszenia kosztownej akcji mailingowej związanej tematycznie z mundialem. Kampania miała charakter BtoB, kierowana była do ponad 100 tys. potencjalnych klientów firmy, którzy mieli szansę uczestniczyć w promocji, w której do wygrania były bilety na mundial. Zdaniem FIFA, organizacji zarządzającej futbolem, akcja zbyt mocno sugerowała związki TNT z mundialem. Tymczasem na takie działania FIFA pozwala tylko oficjalnym dostawcom, sponsorom, partnerom i mediom mającym prawa do transmisji mundialu. Organizacja zmusiła TNT Express do zaprzestania mailingu, poinformowania targetu o zakończeniu akcji i zamknięcia witryny internetowej związanej z tymi działaniami. W swojej historii FIFA wstrzymała w ten sposób już ponad 800 kampanii na całym świecie, ale przypadek TNT jest pierwszym w Wielkiej Brytanii związanym z tegorocznym mundialem. TNT w związku z zaistniałą sytuacją rozpoczyna nową akcję, w której nagrodami będą warte 5 tys. funtów multimedialne systemy domowej rozrywki. (“BrandRepublic”)