Zagranica

Media i firmy technologiczne przygotowują kampanię przeciw regulacjom Komisji Europejskiej

W Wielkiej Brytanii media (m.in. ITV) i firmy technologiczne (m.n. Vodafone i Yahoo) rozpoczynają wspólną kampanię krytykującą plany nowych regulacji,...

W Wielkiej Brytanii media (m.in. ITV) i firmy technologiczne (m.n. Vodafone i Yahoo) rozpoczynają wspólną kampanię krytykującą plany nowych regulacji, nad którymi pracuje Komisja Europejska, a które dotyczą m.in. telewizji mobilnej i VoD (wideo na żądanie). Środowiska te reprezentują organizacje Intellect i Broadband Stakeholder Group. Zdaniem mediów i firm IT dyrektywa ma ograniczać możliwości biznesowe na nowych obszarach działalności i jest rozwiązaniem niepełnym. “Financial Times” podał, że kampanię wesprze Ofcom, brytyjski regulator mediów elektronicznych. Nowe unijne rozwiązania prawne związane z mediami staną się przedmiotem prac Parlamentu Europejskiego. Końcowe głosowanie nad dyrektywą ma odbyć się pod koniec br. (“BrandRepublic”)