Firma Atlas, producent artykułów chemii budowlanej, zdecydowanie odrzuca zarzuty swojego konkurenta, niemieckiej firmy Henkel Bautechnik, jakoby jej reklamy naruszały normy środowiskowej samoregulacji. Wczoraj odpowiedź na skargę w tej sprawie trafiła do Rady Reklamy (RR). W piśmie skierowanym do tej organizacji na początku sierpnia br., przedstawiciele Henkel Bautechnik wskazali na cztery paragrafy statutu RR, które ich zdaniem zostały naruszone w reklamie telewizyjnej firmy Atlas, zatytułowanej “Krzyżacy”. Według nich treść spotu reklamowego (realizacja agencja Pix-Film z Łodzi) wprowadza konsumentów w błąd w odniesieniu do materiałów chemii budowlanej wytwarzanych przez firmy o kapitale niemieckim. Ponadto użyto w nich nieuczciwych porównań, a sama firma Henkel jest w sposób obraźliwy i ośmieszający dyskredytowana. Przedstawiciele firmy Atlas odpierają wszystkie zarzuty, uznając je za niepoważne. Skarga Henkel Bautechnik oraz odpowiedź na nią firmy Atlas będą w najbliższym czasie przedmiotem rozstrzygnieć arbitrażu Komisji Etyki Reklamy, działającej pod auspicjami Rady Reklamy. (JP)