Zagranica

PCM zaoferuje swoim czytelnikom rabat na urządzenie do omijania reklam w TV

Holenderski wydawca PCM rozpoczyna poważną potyczkę z telewizją publiczną. Wydawnictwo będzie oferować w swoich pismach rabat na PVR (personal video...

Holenderski wydawca PCM rozpoczyna poważną potyczkę z telewizją publiczną. Wydawnictwo będzie oferować w swoich pismach rabat na PVR (personal video recorder), nagrywarkę programów telewizyjnych, która umożliwia przewijanie bloków reklamowych. PCM to drugie co do wielkości wydawnictwo holenderskie. Wydaje ogólnokrajowe dzienniki: “De Volkskrant”, “NRC Handelsblad” i “Trouw”. Zdaniem kierownictwa PCM telewizja publiczna prowadzi działania niezgodne z powszechnie obowiązującymi zasadami, kompletnie niszcząc rynek reklamy prasowej. W 2005 r. rynek wydatków reklamowych w dziennikach spadł do 14 proc., podczas gdy udziały reklamowe telewizji publicznej (Nederland 1, 2 i 3) na tle całego rynku reklamy TV wzrosły o 25 proc. (“Media & Marketing Europe”)