Kraj

Kwartalny zysk netto TVN wzrósł o 40 proc., spółka zapowiada debiut dwóch stacji tematycznych

TVN SA podał wyniki finansowe za pierwszy kwartał br. W porównaniu z takim samym okresem roku 2005 przychody spółki wzrosły...

TVN SA podał wyniki finansowe za pierwszy kwartał br. W porównaniu z takim samym okresem roku 2005 przychody spółki wzrosły o 22 proc. do 236 mln zł, zysk operacyjny – o 22 proc. do 68 mln zł, a zysk netto – o 40 proc. do 49 mln zł. Według kierownictwa firmy przychody ogółem spółki wzrosły z uwagi na wyższą dynamikę przyrostu wpływów z tytułu konkursów dla telewidzów prowadzonych za pośrednictwem telefonów i SMS-ów (m.in. za sprawą uruchomienia telewizji TVN Gra), dzięki rosnącym szybko wpływom ze sponsoringu oraz z opłat dla telewizji kablowych. Zdaniem Piotra Waltera, prezesa zarządu TVN SA, w pierwszym kwartale TVN zanotował najlepsze wyniki oglądalności w grupie docelowej w prime-timie (wzrost do 35 proc. z 31 proc. w I kw. 2005). – Dzięki konsekwentnej strategii programowej w I kwartale br. TVN po raz pierwszy w ośmioletniej historii pokonał Polsat w oglądalności całodobowej w całej populacji – powiedział Walter. Jednocześnie szef TVN podtrzymał szacunki na temat wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w 2006 o 12 proc. Spółka ocenia, że w pierwszych trzech miesiącach tego roku rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 7 proc. Piotr Walter dodał, że dzięki bardzo dobrym wynikom oglądalności TVN wzrost przychodów reklamowych firmy był znacznie wyższy i wyniósł 15 proc. rok do roku. Przychody z tytułu reklam zwiększyły się do 188 mln zł z 164 mln zł rok wcześniej. Walter powiedział, że w tym roku TVN planuje uruchomienie dwóch nowych kanałów tematycznych, w tym we wrześniu kanału medycznego TVN Med. (PM)