M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

KBR ma testować metodę pasywną; wkrótce konkurs na dostawcę badań od 2007 r.

Serwis Dzienny | 17 maja 2006, 00:00

Komitet Badań Radiowych zapowiada przeprowadzenie jeszcze w tym roku testów badań z wykorzystaniem metodologii pasywnej. Ich wynik będzie miał wpływ...

Komitet Badań Radiowych zapowiada przeprowadzenie jeszcze w tym roku testów badań z wykorzystaniem metodologii pasywnej. Ich wynik będzie miał wpływ na podjęcie ostatecznej decyzji na temat wprowadzenia tej metody. Takie postanowienia zapadły podczas ostatniego spotkania członków KBR-u, którego gospodarzem była Agora. Przed KBR-em zaprezentowali się już uczestnicy konkursu na dostawcę badań: Millward Brown SMG/KRC, GfK Polonia oraz TNS OBOP, czyli firmy realizujące badania metodą pasywną. Jak mówi Iwona Matysiak, dyr. działu badań i analiz w Time i uczestnik prac komitetu, z propozycji agencji badawczych wynika, że czas wprowadzenia metodologii pasywnej wyniósłby od pół roku do blisko roku. Nie ma więc możliwości, aby badania z wykorzystaniem metodologii pasywnej ruszyły od początku 2007 r. (do tego czasu obowiązuje kontrakt z Millward Brown SMG/KRC, dotychczasowym dostawcą badań). Według nieoficjalnych źródeł firmy badawcze startujące w konkursie będą poproszone o przygotowanie testów laboratoryjnych i rynkowych takich badań. Następnie podjęta zostanie decyzja o wyborze metodologii. KBR prawdopodobnie wybierze konsultantów, którzy opracują standard badań z wykorzystaniem metodologii pasywnej. Podczas najbliższego spotkania KBR ma rozpatrywać kwestię wyłonienia dostawcy badań na najbliższy kontrakt - kiedy będą trwały prace nad wdrożeniem metodologii pasywnej. Pod koniec 2006 r. wygasa umowa z Millward Brown SMG/KRC. Umowa z wybraną firmą badawczą będzie prawdopodobnie zawarta do momentu zaimplementowania nowej metodologii, trudno więc przewidzieć długość tego kontraktu. Ostatnie umowy z Millward Brown SMG/KRC obowiązywały przez dwa i trzy lata. (JN)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,