Koalicja na rzecz Jakości protestuje przeciwko sposobom prowadzenia testów przez magazyn “Świat Konsumenta” wydawnictwa Floyd Press. Zdaniem koalicji sposób przeprowadzania testów na produktach i tworzone na tej podstawie rankingi budzą wątpliwości i są nieprzejrzyste. Największe wątpliwości koalicji budzi brak informacji odnośnie do nazwy laboratorium prowadzącego testy, metodologii przeprowadzenia badań i próby badawczej. Wątpliwość budzi także dobór produktów, np. porównywana jest woda mineralna i naturalna woda źródlana oraz woda stołowa. Ponadto koalicja zarzuca “Światu Konsumenta” publikacje tylko części wyników testów i zamieszczanie komentarzy odredakcyjnych. Piotr Keluch, red. naczelny magazynu “Świat Konsumenta”, twierdzi, że zgodnie ze standardami europejskimi i w trosce o dobro konsumentów nie musi publikować szczegółów dotyczących testów produktów, rzekomo prowadzonych przez niemieckie laboratorium we współpracy z niemiecką fundacją Warentest. Sprawę przeciwko Floyd Press złożyła w sądzie firma Kamis-Przyprawy SA, zarzucając jej rozpowszechnianie fałszywych wiadomości w postaci nierzetelnych wyników badań dyskredytujących produkty Kamis oraz stosowanie reklamy porównawczej. W 2004 r. Sąd Okręgowy w Warszawie zakazał wydawnictwu wprowadzania do obrotu artykułu “Nie pieprz bez sensu” oraz wyników testów pieprzu Kamis, a także udostępniania artykułu osobom trzecim. Sprawa jednak się nie zakończyła. Koalicja na rzecz Jakości powstała w 2004 r. z inicjatywy Polskiego Stowarzyszenia Wytwórców Produktów Markowych “Pro-Marka”. Jej celem jest edukacja na temat rzetelności informowania konsumentów o produktach i usługach. Deklarację podpisały: Pro-Marka, Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości, Polska Federacja Producentów Żywności, Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy i Krajowa Izba Gospodarcza “Przemysł Rozlewniczy”. (MKS)