Kraj

Magdalena Drobczyk zwyciężyła w konkursie Galerii Plakatu AMS

Praca Magdaleny Drobczyk zwyciężyła w 5. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie oryginalnego plakatu reklamującego jubileuszowe 20....

Praca Magdaleny Drobczyk zwyciężyła w 5. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie oryginalnego plakatu reklamującego jubileuszowe 20. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie. Jury pod przewodnictwem prof. Macieja Buszewicza z warszawskiej ASP oceniło 669 prac. Drobczyk zdobyła nagrodę główną – 7 tys. zł od firmy AMS. Jej plakat od czerwca do września 2006 r. będzie oficjalnie reklamował jubileuszowe 20. Międzynarodowe Biennale w Warszawie na citylightach AMS. Jury przyznało także pięć wyróżnień, które otrzymali: Daniel Mizieliński, Marcin Zawicki, Marcin Dzbanuszek, Dawid Podsiedlik i Aleksandra Machowiak. W plebiscycie internautów, którzy oddali blisko 1700 głosów w portalu Gazeta.pl, zwyciężył plakat autorstwa Witolda Gawłowicza. Jury wybrało spośród wyróżnionych dwie prace, które będą reklamowały wystawy towarzyszące 20. Międzynarodowemu Biennale Plakatu w Warszawie. Są to prace Aleksandry Machowiak i Dawida Podsiedlika. Ponadto AMS we współpracy ze Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych przygotował staże w agencjach reklamowych dla wybranych laureatów. Trzymiesięczny płatny staż zaoferował też patron medialny – tygodnik “Media i Marketing Polska”. – Było wiele plakatów, które wykorzystywały przede wszystkim znak biennale jako najważniejszy element. Znak ten jest jednak znany głównie zawodowcom z branży graficznej, natomiast zwykłym przechodniom z niczym się nie kojarzy. Inne prace posługiwały się stylistyką reklamową i zbyt słabo wyróżniałyby się na ulicy spośród innych komercyjnych przekazów. Plakat Magdaleny Drobczyk, nawiązując do undergroundowego komiksu, silnie przyciąga uwagę swoją odmiennością – stwierdził prof. Janusz Górski, kurator konkursu. (JP)