Kraj

FIRMY REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ TWORZĄ SPÓŁKĘ BADAWCZĄ

Po wielotygodniowych, żmudnych negocjacjach dwie firmy reklamy zewnętrznej AMS SA i Grupa Outdoor podpisały akt notarialny umowy spółki Polskie Badania...

Po wielotygodniowych, żmudnych negocjacjach dwie firmy reklamy zewnętrznej AMS SA i Grupa Outdoor podpisały akt notarialny umowy spółki Polskie Badania Reklamy Zewnętrznej (PBRZ), która ma się zająć finansowaniem badań efektywności tego medium. Jeszcze w tym tygodniu przystąpi do niej trzeci wspólnik, firma Plakanda Int. W dalszej kolejności mają być prowadzone rozmowy z firmą Europlakat Polska i Town & City II, które także wyraziły chęć partycypowania w tym przedsięwzięciu. Prezesem zarządu PBRZ został Marcin Grabowski, kierownik sekcji badań reklamy zewnętrznej AMS SA, zaś członkiem zarządu Wojciech Zawadzki z domu mediowego Star Media. W radzie nadzorczej zasiądą prezesi firm współtworzących spółkę: Tomasz Kawka (AMS), Lech Kaczoń (Grupa Outdoor) i Bogdan Gumkowski (Plakanda Int.). Jeszcze w tym miesiącu PBRZ ma podpisać umowę z instytutem badawczym SMG/KRC Poland, który ma się zająć koordynacją i realizacją projektu badawczego. W pierwszej kolejności analizie mają zostać poddane billboardy oraz nośniki wielkogabarytowe. Później spółka zajmie się badaniem nośników mniejszych formatów, w tym sieci konstrukcji citylight poster. Umowa spółki jest tak zredagowana, że wszystkie decyzje wspólnicy muszą podejmować jednomyślnie. Budżet zaplanowanych badań szacuje się na ok. 5 mln zł. (JP)