Kraj

Rekordowy, ponad 60-proc., wzrost wydatków na telewizję w kwietniu br.

Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w kwietniu br. o 60,1 proc. rok do roku, wynika ze wstępnych szacunków domu mediowego Starlink....

Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w kwietniu br. o 60,1 proc. rok do roku, wynika ze wstępnych szacunków domu mediowego Starlink. Estymowana wartość netto rynku reklamy telewizyjnej wyniosła około 285 mln zł. – Tak wysoka dynamika miesięcznego wzrostu jest efektem niskiej bazy z kwietnia 2005 roku (brak emisji reklam w związku ze śmiercią Jana Pawła II spowodował wtedy spadek przychodów stacji o 14,9 proc.), jak i późniejszego terminu Wielkanocy w porównaniu z rokiem poprzednim. Jednak bez efektu bazy szacowany wzrost w kwietniu również jest wysoki i wyniósł około 18 proc. – powiedział Jarosław Roszkowski, dyrektor mediów w Starlinku. Najszybszą dynamikę wzrostu, powyżej średniej, odnotowały w kwietniu br. sektory: finanse i usługi marketingowe (wzrost aż o 147 proc.), żywność (wzrost wielkości inwestycji aż o 38 mln zł), sprzedaż oraz telekomunikacja. Wzrost w II kwartale może wynieść nawet około 25 proc. Według Roszkowskiego będzie to efekt nie tylko dynamicznego wzrostu w kwietniu, ale również oczekiwanej silnej aktywności reklamodawców w czerwcu (efekt mistrzostw świata w piłce nożnej). (PR)