Kraj

Ad Fabrika FCB chce poszerszyć portfel usług marketing services

Interpublic Group of Cos. podjął decyzję o konsolidacji sieci agencji reklamowych FCB i firm marketing services Draft Worldwide. W planach...

Interpublic Group of Cos. podjął decyzję o konsolidacji sieci agencji reklamowych FCB i firm marketing services Draft Worldwide. W planach jest przekształcenie ich w jednolitą nową strukturę agencyjną, która ma przyjąć nazwę Draft FCB Group. Nowym chairman & CEO połączonych struktur został Howard Draft, założyciel sieci Draft. Dotychczas zarządzający siecią FCB Steve Blamer odchodzi z firmy. Natomiast worldwide creative officer sieci FCB Jonathan Harries zachowa dotychczasową pozycję w połączonych strukturach. Polski oddział FCB, agencja reklamowa Ad Fabrika FCB, zamierza w wyniku konsolidacji poszerzyć portfolio oferowanych usług z zakresu marketing services. Piotr Dominiewski, dyrektor generalny Ad Fabriki FCB, określa, że ok. 10-15 proc. biznesu agencji to działania “pod kreską”. – Jedyne, czego po tej globalnej zmianie możemy się spodziewać u nas, to możliwość poszerzania kompetencji agencji w dziedzinach właściwych Draftowi – powiedział Piotr Dominiewski. Obecnie w agencji nie ma osobnych działów czy specjalnych zespołów do realizacji projektów marketing services i taki stan zostanie zachowany. Nie wiadomo też, jak będzie w Polsce brzmiała nazwa agencji, aczkolwiek nie jest wykluczone, że Interpublic wykorzysta nadarzającą się okazję ujednolicenia nazw (część agencji FCB, szczególnie w Ameryce Południowej, po dokonanych przez Interpublic akwizycjach ma w nazwach różnorodne człony). – Wszelkie jednak decyzje w tej kwestii nie zapadną przed upływem najbliższych sześciu miesięcy – podkreśla Dominiewski. (AMS, “Advertising Age”)