Kraj

KOMISJA ETYKI REKLAMY ODRZUCA WNIOSEK HENKEL BAUTECHNIK

Komisja Etyki Reklamy, działająca w ramach Rady Reklamy, odrzuciła wniosek firmy Henkel Bautechnik, w którym ta zarzuciła swojemu konkurentowi, spółce...

Komisja Etyki Reklamy, działająca w ramach Rady Reklamy, odrzuciła wniosek firmy Henkel Bautechnik, w którym ta zarzuciła swojemu konkurentowi, spółce Atlas, działania niezgodne ze środowiskową samoregulacją. Chodziło o spot telewizyjny zatytułowany “Krzyżacy”, reklamujący kleje do glazury, w którym Henkel dopatrzył się elementów nieuczciwej reklamy porównawczej, dyskredytacji jego wizerunku oraz bezprawnego wykorzystania elementów jego kampanii reklamowych. KER stanęła na stanowisku, że sporna reklama firmy Atlas nie narusza żadnego z postanowień “Kodeksu postępowania w dziedzinie reklamy” oraz statutu Rady Reklamy. Jej członkowie uznali, że wniosek Henkla był zbyt lakoniczny, a jego zarzuty nie zostały poparte żadnymi dowodami. Postanowienie o oddaleniu wniosku podjęło jednomyślnie pięciu arbitrów: Joanna Bochniarz-Urbańska (firma prawnicza Altheimer & Gray), Łucja Ceglińska (IAA Oddział w Polsce), Grzegorz Kiszluk (magazyn “Brief”), Mariusz Kuźma (Ministerstwo Finansów) i Lech Pilawski (Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych). (JP)