Kraj

Środowisko reklamowe chce uregulowań ws. product placementu

W związku z liberalizacją prawa Unii Europejskiej dotyczącego product placementu (Prawo wspólnotowe, dyrektywa 2005/29, w Polsce wchodząca w życie do...

W związku z liberalizacją prawa Unii Europejskiej dotyczącego product placementu (Prawo wspólnotowe, dyrektywa 2005/29, w Polsce wchodząca w życie do 12 czerwca 2007 roku) Stowarzyszenie Agencji Reklamowych w Polsce podjęło działania zmierzające do legalizacji tej formy komunikacji reklamowej w polskiej przestrzeni prawnej. Praktyki typu product placement są w Polsce zabronione i traktowane jako kryptoreklama, której stosowanie może prowadzić do wszczęcia postępowania dyscyplinarnego (np. w przypadku dziennikarzy), administracyjnego lub sądowego i grozi wysokimi karami. Środowisko reklamowe coraz częściej decyduje się obchodzić zakaz, kamuflując realny product placement sponsoringiem bądź też po prostu łamiąc prawo. Mimo zdecydowanej postawy KRRiTV branża reklamowa stara się o zmiany prawne, które ściśle regulowałyby kwestie product placementu i jednocześnie zmarginalizowałyby problem kryptoreklamy. W panelu na ten temat zorganizowanym przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych w Polsce i Kancelarię Prawną Domański Zakrzewski Palinka udział wzięli m.in.: Oskar Luty z kancelarii Domański Zakrzewski Palinka; Jan Czynajtis, prezes wydawnictwa prasy regionalnej Mediatak; Zbigniew Badziak, szef Biura Reklamy TVP; Anna Kołodziejczyk, członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy i Rady Reklamy; Rafał Ohme, profesor SWPS, docent Instytutu Psychologii PAN, oraz Dariusz Przychoda, dyrektor MindShare Performance & Entertainment. (KS)