Zagranica

W Stanach Zjednoczonych zaostrza się wojna producentów leków na osteoporozę

W Stanach Zjednoczonych zaostrza się wojna producentów leków na osteoporozę. Producenci leku Boniva firmy Hoffman-La Roche i GlaxoSmithKline oskarżają koncern...

W Stanach Zjednoczonych zaostrza się wojna producentów leków na osteoporozę. Producenci leku Boniva firmy Hoffman-La Roche i GlaxoSmithKline oskarżają koncern Procter & Gamble o naruszenie etyki marketingowej. Zdaniem producentów Bonivy Procter & Gamble fałszywie informuje lekarzy o tym, jakie mogą mieć problemy, gdy polecać będą Bonivę pacjentom. Procter & Gamble informował lekarzy, że będą pozywani do sądu, jeśli będą polecać pacjentom Bonivę lub wypowiadać się o skuteczności leku. Procter & Gamble zakwestionował też prawdziwość podpisów lekarzy pod badaniami konsumenckimi związanymi z Bonivą. To już druga bitwa tych marketerów w tym roku. Wcześniej sprawa dotyczyła i Bonivy, i wspólnego produktu Procter & Gamble i Sanofi-Aventis – leku Actonel, również preparatu na osteoporozę. Zdaniem Procter & Gamble reklama Bonivy przygotowana przez nowojorską agencję Saatchi & Saatchi fałszywie informowała, a przynajmniej sugerowała, że jednokrotne zażycie Bonivy daje takie same efekty w prewencji łamliwości kości jak cotygodniowa kuracja Actonelem. Koncerny Roche i GSK nakazują firmie Procter & Gamble zaprzestanie tych praktyk wobec Bonivy. (“Advertising Age”)