Kraj

Mecz Polska - Niemcy oglądało 12,4 mln widzów

Mecz Niemcy - Polska pobił rekordy oglądalności tegorocznych mistrzostw świata w piłce nożnej, wynika z danych AGB Nielsen Media Research....

Mecz Niemcy – Polska pobił rekordy oglądalności tegorocznych mistrzostw świata w piłce nożnej, wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Oglądało go 12,4 mln widzów. Udział stacji TVP2 wyniósł w tym czasie 74 proc. Pierwszą część meczu oglądało 11,9 mln widzów, drugą – 13,7 mln. Na drugim miejscu (do 15 czerwca br.) pod względem oglądalności znalazł się mecz Polska – Ekwador z oglądalnością 10,7 mln, na trzecim Niemcy – Kostaryka, który zobaczyło 6,5 mln widzów. Czwarte miejsce zajął mecz Brazylia – Chorwacja z oglądalnością 5,1 mln widzów. Mecz Polska – Niemcy przyciągnął przed telewizory głównie mężczyzn (52,7 proc.), a także widzów w wieku 30-44 lata i powyżej 50. roku życia. Większość z nich pochodzi ze średnich (100-200 tysięcy) lub dużych miast (powyżej 200 tys.), z przewagą wykształcenia średniego i wyższego. Wszystkie dane na grupie docelowej: wszyscy powyżej 4. roku życia. (PR)