Kraj

Intersport próbuje wejść na GPW, jesienią kampania wizerunkowa, możliwy przetarg kreatywny

Intersport Polska chce wejść w lipcu na warszawską GPW. Wczoraj spółka rozpoczęła proces book-buildingu (inwestorzy instytucjonalni przez kilka dni deklarują,...

Intersport Polska chce wejść w lipcu na warszawską GPW. Wczoraj spółka rozpoczęła proces book-buildingu (inwestorzy instytucjonalni przez kilka dni deklarują, jaką liczbą akcji i w jakiej cenie są zainteresowani), w dniach 27-29 czerwca przeprowadzone zostaną zapisy na akcje i jeśli uda się sprzedać ofertę, to kilkanaście dni później Intersport Polska zadebiutuje na giełdzie. Intersport Polska powstała pod koniec ub.r. w oparciu o spółkę Maks SA i jej sieć sklepów sportowych Maks Sport, w kwietniu br. sieć ta została poddana rebrandingowi na Intersport. Wiąże się to z umową licencyjną z międzynarodową siecią Intersport, globalnym graczem nr 1 na rynku sieci sportowych (Intersport z obrotami 7,3 mld euro w 2005 r. znacznie wyprzedza pod względem obrotów kolejne sieci – Foot Locker, Sport 2000, Decathlon). Jak zapowiada Agnieszka Wąsik, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Intersport Polska, spółka planuje na jesień (październik-listopad) kampanię brandingową budującą świadomość i wizerunek marki Intersport wśród polskich konsumentów. Pierwsza tego typu kampania przeprowadzona została wiosną przy okazji rebrandingu sklepów z Maks Sport na Intersport. Spółka nie określa dokładnie, jakie sumy zamierza przeznaczyć na działania reklamowe w tym roku, jednak Agnieszka Wąsik wyjaśnia, że poza budżetem marketingowym, jakim dysponuje samo Intersport Polska, specjalnie na potrzeby budowania marki spółka dostała w tym roku i dostanie w przyszłym po 200 tys. euro od Intersport Germany. Szczegóły jesiennej kampanii nie są jeszcze ustalone, planowaniem i zakupem mediów zajmie się najprawdopodobniej Effective Media (podobnie jak wiosną), natomiast prawdopodobne jest rozpisanie przetargu na strategię i kreację (wiosną za ten element odpowiadała agencja Art FM). Spółka chce pozyskać z publicznej emisji akcji ok. 20 mln zł, na rozwój w ciągu najbliższych 3 lat planuje wydanie ponad dwa razy tyle (resztę sfinansuje kredytami i bieżącymi zyskami). Gros pieniędzy planowanych na inwestycje pochłonie otwieranie nowych sklepów. Obecnie sieć liczy sobie 11 sklepów, do końca roku ma ich być 14, a do końca 2008 r. – już 22. Szybka ekspansja i wzmacnianie marki mają pozwolić spółce uzyskać w ciągu tych trzech lat 20-30 proc. market share w polskim rynku produktów sportowych. Obecnie spółka szacuje go na ok. 1 mld zł, co daje jej ok. 8 proc. Liderem jest na razie sieć Go Sport (16 proc.), 8 proc. należy do Decathlonu, 18 proc. do supermarketów, pozostałe 50 proc. jest rozdrobnione pomiędzy sklepy sportowe w całym kraju. Przychody Intersport Polska za rok 2005 wyniosły 86,6 mln zł (rok wcześniej 60,4 mln zł), a zysk netto 2,5 mln zł (rok wcześniej 1,8 mln zł). W tym roku spółka zapowiada dalsze dynamiczne wzrosty zarówno przychodów, jak i zysku – już w pierwszym kwartale odnotowała 34 mln zł przychodów i 2,2 mln zł zysku netto. (MG)