Kraj

Prawie 8 mln osób obejrzało spot promujący Warszawę w stacji BBC World

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez stację BBC World, 7,9 miliona Europejczyków obejrzało spot reklamowy Warszawy emitowany w stacji BBC...

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez stację BBC World, 7,9 miliona Europejczyków obejrzało spot reklamowy Warszawy emitowany w stacji BBC World. Kampania reklamowa Warszawy prowadzona przez Warsaw Destination Alliance w stacji BBC World trwała 4 tygodnie. Od 20 kwietnia do 19 maja wyemitowano 250, 30-sekundowych spotów promujących stolicę Polski. Reklama skierowana była do widzów stacji BBC World w całej Europie. Jej celem było budowanie atrakcyjnego wizerunku miasta na świecie. Według szacunków BBC 26 proc. widzów spotów to decyzyjni biznesmeni, 27 proc. – liderzy opinii publicznej, 26 proc. regularnie podróżuje w celach turystycznych, a 23 proc. to osoby często wyjeżdżające na krótkie wycieczki. 38 proc. ankietowanych uznało przekaz za pozytywny, a 17 proc. za intrygujący. Po obejrzeniu spotu reklamującego Warszawę aż połowa ankietowanych osób przyznała, że chciałaby w przyszłości odwiedzić stolicę Polski. Miasto uznane zostało również za miejsce dogodne na organizację konferencji i uplasowało się na piątym miejscu po Wiedniu, Pradze, Berlinie i Budapeszcie. (KS)