Kraj

Agencje należące do GroupM wprowadziły projekt badawczy Connections

Agencje mediowe należące do GroupM: MediaCom, Mediaedge:cia, MindShare i Maxus, we współpracy z firmą Millward Brown (WPP), wprowadziły na rynek...

Agencje mediowe należące do GroupM: MediaCom, Mediaedge:cia, MindShare i Maxus, we współpracy z firmą Millward Brown (WPP), wprowadziły na rynek na zasadach wyłączności globalny konsumencki projekt badawczy pod nazwą Connections. Jest to zarazem narzędzie planistyczne, które umożliwia plannerom komunikacji analizowanie, jakościowe ocenianie i pomiar wszystkich punktów łączących markę z jej konsumentami (punkty kontaktu, connection points). Badanie jest realizowane metodą Connection Force. Koncepcja projektu Connections opiera się na połączeniu pogłębionej analizy jakościowej i ilościowej, dodatkowo wspartej metodologią Demand and Activation dostarczanej przez Millward Brown. Dzięki temu podejściu plannerzy komunikacji mają zdobywać “insighty”, które tłumaczą, jak media mogą wpływać na poszczególne elementy zakupowego procesu decyzyjnego. Dzięki wykorzystaniu własnego, specjalnie przygotowanego oprogramowania planistycznego, które daje plannerom komunikacji bezpośredni dostęp do wyników badania, Connections ma pozwalać agencjom z GroupM na: ocenę skuteczności bieżącej kampanii w ramach ponad 40 kanałów (ATL, BTL, komunikacja w punktach sprzedaży, aktywności sponsorskie, kanały nowej technologii itd.), wybór optymalnej mieszanki punktów kontaktu, która umożliwia osiągnięcie celów stawianych przed marką i strategią komunikacyjną, określenie optymalnej alokacji budżetu pomiędzy poszczególnymi punktami kontaktu dzięki specjalnemu oprogramowaniu symulacyjnemu oraz określenie, zdefiniowanie i pomiar zaangażowania konsumenta przy poszczególnych punktach kontaktu. Badanie zidentyfikowało cztery główne obszary zaangażowania: zauważalność – jak chętnie konsumenci angażują się w punkty kontaktu, upodobanie – jak bardzo konsumenci lubią punkty kontaktu i ufają im, zainteresowanie – jak bardzo konsumenci są zainteresowani punktami kontaktu, powiązanie – jak bardzo punkty kontaktu wiążą się z konsumentem i powodują pobudzenie go do działania. Polskie oddziały agencji należących do GroupM zamierzają implementować projekt badawczy Connections. (PR)