M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Monolith zorganizuje dużą akcję crosspromocyjną wokół filmu "Artur i Minimki"

Serwis Dzienny | 30 czerwca 2006, 00:00

Monolith Films przygotowuje się do swoich największych jak dotychczas działań crosspromocyjnych związanych z premierą nowego filmu. Chodzi o film "Artur...

Monolith Films przygotowuje się do swoich największych jak dotychczas działań crosspromocyjnych związanych z premierą nowego filmu. Chodzi o film "Artur i Minimki", który będzie miał europejską premierę 8 grudnia, a na ekrany polskich kin wejdzie 5 stycznia przyszłego roku. Monolith poszukuje obecnie partnerów do kampanii crosspromocyjnej. Jak mówi Robert Nadratowski, szef promocji Monolith Films Sp. z o.o., ze względu na specyfikę produktu chodzi tu przede wszystkim o firmy oferujące produkty dla dzieci i rodziców. - Przeprowadzaliśmy już tego typu akcje crosspromocyjne wielokrotnie, ostatnio np. przy okazji premiery "Czerwonego Kapturka" z firmą Fiat i RMF-em czy przy filmie "W 80 dni dookoła świata" z McDonald's. Jednak akcja dla "Artura i Minimków" będzie zdecydowanie największa z dotychczasowych - mówi Nadratowski. Planowana dla tego filmu kampania ma być prowadzona szeroko (telewizja, radio, prasa, internet, outdoor, kina, wypożyczalnie wideo/DVD), jej wartość określona została na 2 mln dol. Poza partycypowaniem w kampanii Monolith proponuje też marketerom zakup licenji na całą gamę produktów dziecięcych związanych z filmem.

Jak wyjaśnia Nadratowski, wstępne działania promujące film rozpoczną się już w lipcu. - "Artur i Minimki" to film na podstawie książki Luca Bessona o tym samym tytule, która w wielu krajach, a szczególnie we Francji, jest ogromnie popularna. W Polsce nie jest aż tak popularna, więc chcemy naszymi działaniami wykreować popularność postaci Artura. Dlatego zaczynamy z dużym wyprzedzeniem i w każdym miesiącu będziemy przeprowadzać jakieś "uderzenie" przypomianjące - dodaje Nadratowski. W lipcu pojawią się zatem pierwsze zwiastuny teaserów filmu, w sierpniu standy w kinach, w październiku wznowiona zostanie 1. i 2. część książki, nieco później pojawią się także premierowe części 3. i 4. Natomiast ostateczny kształt kampanii mediowej zależeć będzie od udziału crosspromocyjnych partnerów. Książka znanego reżysera i producenta filmowego Luca Bessona "Artur i Minimki" została przetłumaczona na 32 języki i sprzedała się już na świecie w liczbie 1,5 mln egzemplarzy. Film będzie animowany, głosy w oryginalnej wersji podkładają w nim m.in.: Madonna, David Bowie i Snoop Dog. (MG)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,