Kraj

Strong odchodzi od podkreślania mocy piwa w najnowszej kampanii reklamowej

Grupa Żywiec SA rozpocznie pierwszą od lutowego relaunchu i zmiany opakowania wizerunkową kampanię reklamową piwa marki Strong. Kreację spotu zatytułowanego...

Grupa Żywiec SA rozpocznie pierwszą od lutowego relaunchu i zmiany opakowania wizerunkową kampanię reklamową piwa marki Strong. Kreację spotu zatytułowanego “Jacht”, który od początku lipca emitowany będzie w telewizji, przygotowała agencja reklamowa Locomotiva. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się Zenithmedia. W reklamie występuje grupa przyjaciół budujących jacht. Zwieńczeniem ich pracy jest wodowanie łódki i wypłynięcie na otwarte wody. W filmie zaakcentowane mają być takie wartości jak radość z osiągniętego celu oraz siła przyjaźni, konsekwencja działania, wytrwałość i umiejętność cieszenia się prostymi przyjemnościami życia. W komunikacji nie pojawiają się odwołania do smaku i mocy Stronga, piwa, które wywodzi się z kategorii mocnych. – Celem kampanii jest wzmocnienie nowego wizerunku marki oraz poszerzenie grupy odbiorców, także o konsumentów piw kategorii lager, którzy sięgają po piwa mocne tylko okazjonalnie – mówi Remigiusz Rawa, marketing manager marek Strong i Żywiec w Grupie Żywiec SA. Nowa strategia Stronga wynika z faktu, że kategoria piw mocnych w Polsce od kilkunastu miesięcy przeżywa problemy. Obecnie jej udział w całym rynku piwnym szacuje się na około 19-20 proc., podczas gdy jeszcze dwa lata temu było to 22-23 proc., a w szczytowym momencie nawet 25 proc. Relaunch związany między innymi ze zmianą opakowania Stronga miał miejsce w lutym br. Wówczas wystartowała kilkumiesięczna kampania informująca o redesignie opakowań przygotowana przez agencję reklamową Locomotiva. – Wstępne wyniki sprzedażowe świadczą o tym, że relaunch Stronga jest udany – mówi Rawa. Z danych ACNielsena wynika, że Strong utrzymuje pozycję lidera w kategorii piw mocnych, w kolejnych miesiącach 2006 r. udział w rynku tej marki utrzymuje się na poziomie 3,3 proc. (dane bez kanału HoReCa). Kolejna w rankingu majowym jest marka Dębowe Mocne (Kompania Piwowarska SA) – 3 proc., następnie Tatra Mocne (Grupa Żywiec SA) – 2,8 proc., i Okocim Mocne (Carlsberg Polska) – 1,6 proc. (PR)