M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Ruch SA wdraża nową strategię działania, debiut giełdowy w IV kwartale br.

Serwis Dzienny | 30 czerwca 2006, 00:00

Nowy zarząd Ruchu SA podtrzymuje chęć wprowadzenia spółki na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych w czwartym kwartale br. Spółka zdaniem Adama...

Nowy zarząd Ruchu SA podtrzymuje chęć wprowadzenia spółki na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych w czwartym kwartale br. Spółka zdaniem Adama Pawłowicza, prezesa firmy, powinna wykazać zysk netto za cały 2006 r. dzięki wdrożeniu nowej strategii działania. W 2005 r. przy przychodach wynoszących 3 mld 821 mln zł firma wykazała stratę w wysokości 46,3 mln zł. Poprawę tegorocznych wyników ma przynieść kontrola kosztów, wzrost marży handlowej, a także koncentracja na poprawie handlu detalicznego oraz dystrybucji prasy i czasopism. Ruch chce zwiększać zyskowność poprzez scentralizowanie zakupów asortymentowych (w oparciu o renegocjacje umów zakupowych), lepsze dostowanie asortymentu do potrzeb klienta, weryfikację punktów sprzedaży detalicznej i rezygnację z najmniej rentownych. W planach jest otwieranie nowych punktów detalicznych w sieciach handlowych i nowoczesnych centrach handlowych. Zapowiadana jest także chęć wprowadzenia efektywnego systemu informacji o sprzedaży prasy. Zmiany ma wdrażać 120-osobowy zespół wybrany spośród pracowników firmy, nowi specjaliści pozyskani z renomowanych firm oraz nowe działy, np. trade marketingu. W przyszłości spółka zamierza poszukać nowych obszarów działalności, nie wyklucza także akwizycji alternatywnych sieci sprzedaży. Prezes firmy ma nadzieję, że do końca 2008 r. marża zysku wyniesie 2,5-3,5 proc. Ruch SA wybrał już agencję PR, która zajmie się obsługą debiutu giełdowego spółki, który ma przypaść na IV kwartał br. Nazwa zwycięskiej agencji nie została jednak upubliczniona przez zarząd. Jednocześnie spółka rozpoczyna procedury przetargowe mające na celu wyłonienie agencji PR, która zajmie się kompleksową obsługą wizerunku spółki. Nazwy kandydujących agencji oraz budżet przeznaczony na działania komunikacji PR nie zostały ujawnione. (MKS)

Czytaj więcej na temat: ,