Zagranica

Producenci "śmieciowego jedzenia" w Wielkiej Brytanii przeciwstawiają się zakazowi reklamy TV

Koalicja producentów żywności i napojów oraz społeczności reklamowej przedłożyła pakiet propozycji organizacji Ofcom (brytyjski regulator mediów), która chce wprowadzić w...

Koalicja producentów żywności i napojów oraz społeczności reklamowej przedłożyła pakiet propozycji organizacji Ofcom (brytyjski regulator mediów), która chce wprowadzić w Wielkiej Brytanii zakaz reklam “śmieciowego jedzenia” w telewizji przed godz. 21. Koalicja proponuje zaprzestanie używania w reklamach skierowanych do dzieci postaci z bajek oraz znanych bohaterów. Chce także zaprzestać reklamy obrandowanych produktów podczas programów dziecięcych w telewizjach lokalnych oraz ograniczyć emisję spotów do 30 sek. na godzinę na kanałach dziecięcych, włączając w to kanał GMTV Kids w sobotnie i niedzielne poranki. – Akceptujemy potrzebę ograniczenia reklam skierowanych do dzieci w związku z problemem otyłości – stwierdzają przedstawiciele Advertising Association. Pod inicjatywą podpisały się: Advertising Association, Food and Drink Federation, ISBA oraz Advertising Food, a także Incorporated Society of British Advertisers. Ofcom przedstawił badania, z których wynika, że emisja reklam TV w 2 proc. wpływa na preferencje zakupowe dzieci. (“BrandRepublic”)