Kraj

Bols zmienia wizerunek, marka stawia na emocje

Bols Sp. z o.o. na początku sierpnia br. rozpoczyna relaunch swojego flagowego produktu - Bols Vodka. Zmianie uległ przede wszystkim...

Bols Sp. z o.o. na początku sierpnia br. rozpoczyna relaunch swojego flagowego produktu – Bols Vodka. Zmianie uległ przede wszystkim sam produkt. – Nasze badania pokazały, że konsumenci w segmencie premium szukają dziś przede wszystkim wódek łagodnych. Dlatego zmieniliśmy recepturę, m.in. dodając spirytus kukurydziany – mówi Grzegorz Skowron-Moszkowicz, group brand manager marki Bols. Modyfikacji uległo także opakowanie – srebrną zakrętkę wymieniono na niebieską, aby bardziej wyróżniać się na półce. Najważniejszą innowacją w opakowaniu jest jednak zabezpieczenie przed fałszowaniem, które stanowi specjalny hologram. Pod hologramem, który można odkleić tylko raz, ukryto wielocyfrowy unikatowy kod. Jest on inny dla każdej butelki. Według marketera to jedyne takie zabezpieczenie produktu FMCG na świecie. – Kod będzie można wpisać na stronie WWW i w ten sposób dodatkowo sprawdzić autentyczność produktu. Kody z butelek będą nam też służyć do prowadzenia długofalowego programu lojalnościowego – mówi Grzegorz Skowron-Moszkowicz. W warstwie komunikacyjnej pojawi się nowe hasło marki – “Bols budzi emocje”. Będzie ono łączone z wizerunkami ludzi uprawiających sporty ekstremalne, korzystających w pełni z życia. Egzekucje tej kampanii znajdą się na różnych nośnikach POS: plakatach, bilonownicach, podświetlanych listwach, podświetlanych półkach. Przygotowywana jest też akcja motywacyjna dla detalistów. Kampanię wspierającą nowy wizerunek Bolsa przygotowała firma marketing services Tequila/Polska. Marka Bols jest obecnie liderem rynku wódek premium i ma udziały na poziomie powyżej 30 proc. Jej konkurentami są takie brandy jak Smirnoff i Wyborowa. Marketer nie ujawnia celów sprzedażowych prowadzonych działań. (MB, TW)