Kraj

Sprzedaż KP SA po I poł. br. wzrosła o 11,6 proc. w porównaniu z ub.r.

Krajowa sprzedaż Kompanii Piwowarskiej SA (KP SA) za ostatnie sześć miesięcy br. była wyższa o 11,6 proc. niż w analogicznym...

Krajowa sprzedaż Kompanii Piwowarskiej SA (KP SA) za ostatnie sześć miesięcy br. była wyższa o 11,6 proc. niż w analogicznym okresie ub.r. Wyniosła 5,8 mln hl. W II kwartale br. sprzedaż tego browaru wzrosła w porównaniu z II kwartałem ub.r. o 12,3 proc. Udziały rynkowe KP SA wynoszą ponad 37 proc. W tym roku KP SA poszerzyła swoje portfolio o m.in. takie produkty, jak: Lech Lite, Redd’s Sun oraz Peroni. Grupa Żywiec na razie nie podaje swoich wyników sprzedażowych. Sprzedaż Carlsberg Polska w I poł. br. wyniosła 1,9 mln hl i jest ona na podobnym poziomie jak w analogicznym okresie ub.r. Brak dynamiki wzrostu sprzedaży wynika z zakończenia współpracy z niektórymi sieciami handlowymi w zakresie produkcji marek prywatnych. Docelowo Carlsberg zamierza wycofać się z takiej współpracy. Powodem podjęcia takiej decyzji jest chęć zapewnienia odpowiedniego poziomu mocy produkcyjnych dla marek należących do Carlsberg Polska. (JD)