Zagranica

Wal-Mart ogłosił short-listę agencji

Wal-Mart, właściciel sieci supermarketów, ogłosił short-listę pięciu agencji, które wezmą udział w przetargu na obsługę reklamową i mediową. Wartość budżetu...

Wal-Mart, właściciel sieci supermarketów, ogłosił short-listę pięciu agencji, które wezmą udział w przetargu na obsługę reklamową i mediową. Wartość budżetu wynosi 570 mln dolarów. Na short-liście znalazły się: GSD&M (Omnicom Group), Saatchi & Saatchi (Publicis Groupe), Interpublic Group, Draft FCB Group i Ogilvy & Mather (WPP Group). Wal-Mart wykluczył pięć innych agencji, m.in. Bernstein-Rein z Kansas. Agencja ta odpowiadała za planowanie i zakup mediów wówczas, gdy GSD&M odpowiadała za działania reklamowe. Pozostałe odrzucone agencje to: JWT (WPP), Publicis, Leo Burnett Chicago i MDC Partners’ Kirshenbaum Bond & Partners. Przegląd ofert agencji zaproszonych do przetargu prowadzony przez Select Resources International powinien zakończyć się w październiku.

Rok wcześniej Wal-Mart wprowadził na rynek markę odzieżową Metro7. Towarzyszące jej reklamy przedstawiają referencje klientów, którzy robiąc podstawowe zakupy w sklepach Wal-Mart, są zaskoczeni, że mogą znaleźć w nich dużo więcej, np. linię odzieżową Metro7 adresowaną do specyficznej grupy kobiet, które ubierają się niedrogo, jednak szokują ubiorem. Wprowadzając na rynek linię Metro7, Wal-Mart zamieścił również w “Voque” reklamy z udziałem poprzedniej Miss Universum Dayanary Torres. (“BrandRepublic”)