M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Sprzedaż Adidasa wzrosła o 20 proc. dzięki mundialowi

Serwis Dzienny | 11 sierpnia 2006, 06:45

Prawdziwym zwycięzcą mundialu okazał się... Adidas. Dzięki mistrzostwom świata sprzedaż tego koncernu wzrosła w II kwartale br. o 20 proc.,...

Prawdziwym zwycięzcą mundialu okazał się... Adidas. Dzięki mistrzostwom świata sprzedaż tego koncernu wzrosła w II kwartale br. o 20 proc., do 1,8 mld euro. Sprzedaż za całe półrocze wyniosła 3,3 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 17 proc. Jednocześnie jednak spadły przychody ze strony Reeboka, którego Adidas przejął na początku br. (przychody Reeboka za I półrocze spadły o 9 proc., do 1,05 mld euro; Adidas kupił Reeboka za 3,1 mld euro). Adidas wprost wiąże wzrosty sprzedaży swojej głównej marki z silną obecnością na mundialu - był oficjalnym sponsorem mundialu i oficjalnym dostawcą piłek, jest także sponsorem sześciu drużyn, które grały w turnieju (w tym Francji, która dotarła do finału; zwycięskie Włochy są sponsorowane przez Pumę; osiem grających w mundialu drużyn sponsorował Nike). Łyżką dziegciu w beczce miodu Adidasa jest to, że przy rosnących przychodach jednocześnie o ponad 10 proc. spadł zysk netto koncernu. Adidas tłumaczy to zjawisko kosztami wynikającymi z fuzji z Reebokiem i podwyższonymi kosztami marketingowymi właśnie w związku z mundialem. ("BrandRepublic")

Czytaj więcej na temat: , , ,