M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Polscy internauci dość krytycznie nastawieni do e-reklamy, Gemius przebadał 7 krajów regionu

Serwis Dzienny | 24 sierpnia 2006, 06:45

Gemius przebadał internautów w siedmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej na temat ich stosunku do e-reklamy. Generalny wniosek z raportu jest taki,...

Gemius przebadał internautów w siedmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej na temat ich stosunku do e-reklamy. Generalny wniosek z raportu jest taki, że internauci uważają reklamy za irytujące, ale jednocześnie twierdzą, że są one skuteczne. Niezależnie od kraju preferują mniej agresywne formy, jak: banner, link sponsorowany, billboard czy button. Polacy na tle internautów z innych krajów regionu stosunkowo często twierdzą, że e-reklama jest irytująca bądź nudna, rzadziej też zgadzają się ze stwierdzeniem, że dostarcza ona ważnych czy interesujących informacji. Na pytanie: czy Twoim zdaniem reklama w internecie jest skuteczna?, odpowiedzi "bardzo skuteczna" i "raczej skuteczna" udzieliło: 53 proc. Rumunów, 46 proc. Słowaków, 45 proc. Litwinów, 43 proc. Czechów, 34 proc. Polaków, 27 proc. Ukraińców i 23 proc. Węgrów. Co piąty użytkownik sieci w Polsce przyznaje, że nie rozumie oglądanych w internecie reklam. 64 proc. internautów w naszym kraju deklaruje, że przynajmniej od czasu do czasu klika na reklamy. Deklarują oni, że mały wpływ ma na nich kreacja i jej walory estetyczne, a najistotniejszy jest rodzaj reklamowanego produktu/firmy. (MG)

Czytaj więcej na temat: