M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Muzeum Narodowe w Krakowie inspiruje twórców reklamy

Serwis Dzienny | 30 sierpnia 2006, 06:45

Muzeum Narodowe w Krakowie przedłużyło o miesiąc (do 15 października br.) wystawę Fin de siecle. Można na niej obejrzeć druki,...

Muzeum Narodowe w Krakowie przedłużyło o miesiąc (do 15 października br.) wystawę Fin de siecle. Można na niej obejrzeć druki, rzemiosło artystyczne oraz tkaniny z lat 1890-1914. Głównym elementem ekspozycyjnym jest jedyna w Polsce kolekcja polskiego plakatu secesyjnego. Według organizatorów wystawy dla twórców reklamy jest to niepowtarzalna okazja inspiracji związkami frazeologicznymi, dotychczas nieeksploatowanymi w języku reklamy współczesnej. Swój debiut wystawowy mają tam także domowe kalendarze projektowane przez takich artystów jak Karol Frycz czy Witold Wojtkiewicz. Uzupełnieniem jest wybór druków ulotnych związanych z kabaretem Zielony Balonik, grafiki z "Teki Melpomeny", karykatury znanych osobistości Krakowa. Wystawa stanowi świadectwo jakości życia kulturalnego, artystycznego i materialnego Krakowa. Jest jego swoistym dokumentem i zapisem językowym. (RP)

Czytaj więcej na temat: ,