Zagranica

Brytyjscy producenci chcą innego niż rząd oznaczania żywności

Pięciu wiodących producentów żywności w Wielkiej Brytanii: Kellogg's, Nestle, Danone, Kraft oraz PepsiCo, rozpoczęło wspólnie kampanię reklamową promującą nowy system...

Pięciu wiodących producentów żywności w Wielkiej Brytanii: Kellogg’s, Nestle, Danone, Kraft oraz PepsiCo, rozpoczęło wspólnie kampanię reklamową promującą nowy system oznakowań na produktach żywnościowych. Marketerzy połączyli siły, by wypromować wspólny system oparty na wskazaniach, jaki procentowy udział zalecanej dziennej dawki poszczególnych składników zawiera dany produkt. Dodatkowo podkreślają, że w recepturach swoich produktów wprowadzili duże ograniczenia w zawartości soli, cukru i tłuszczu. Propozycje piątki odbiegają od przedstawionych w marcu przez rząd brytyjski i zalecanych przez Food Standard Authority oznaczeń opartych na światłach sygnalizacji drogowej (czerwone, żółte, zielone) mające sugerować konsumentom, czy dany produkt jest zdrowy, czy nie. Sieci Tesco i Morrisons zbojkotowały to rządowe zalecenie i wprowadziły własne oznaczenia, które kupujący krytykowali jednak jako wprowadzające w błąd. Teraz piątka największych producentów żywności na Wyspach zaplanowała intensywną kampanię w telewizji i prasie, która ma wypromować ich własny, konkurencyjny wobec rządowego system oznaczeń. (“BrandRepublic”)