Kraj

Trzy polskie wódki wśród 15 najsilniejszych marek premium na świecie

Amerykański magazyn "Impact" przygotował ranking najlepiej sprzedających się marek wódek premium na świecie. W pierwszej 15 znalazły się trzy marki...

Amerykański magazyn “Impact” przygotował ranking najlepiej sprzedających się marek wódek premium na świecie. W pierwszej 15 znalazły się trzy marki produkowane w Polsce – na 8. miejscu: Sobieski (Sobieski/Grupa Belvedere), na 10. miejscu – Bols (Bols/CEDC) i na 14. pozycji – Luksusowa (V&S Luksusowa Zielona Góra). Ranking przygotowano na podstawie wyników sprzedaży za 2005 r. w przeliczeniu na miliony 9-litrowych skrzynek wódki. Trzy pierwsze miejsca bez zmian zajmują Smirnoff (Diageo), Absolut (Absolut Co./V&S Group) oraz Stolichnaja (Pernord Ricard), wszystkie zanotowały wzrost sprzedaży w ub.r. w porównaniu z 2004 r. Spośród polskich marek najwyższy wzrost wobec 2004 r. miała wódka Sobieski (21 proc.). Luksusowa też zwiększyła sprzedaż o 4,7 proc., natomiast sprzedaż Bolsa, licząc globalnie, spadła aż o 24,3 proc. Pod względem dynamiki sprzedaży na świecie najlepsza była tylko marka Grey Goose (Bacardi), 5. w rankingu, która zwiększyła sprzedaż o 27,5 proc. (MB)