Kraj

Allianz chce zmienić postrzeganie marki - reklamuje ubezpieczenia na życie

Towarzystwo Ubezpieczeniowe Allianz Polska pracuje nad zmianą swojego wizerunku - nie chce być postrzegane jak dotąd jako towarzystwo specjalizujące się...

Towarzystwo Ubezpieczeniowe Allianz Polska pracuje nad zmianą swojego wizerunku – nie chce być postrzegane jak dotąd jako towarzystwo specjalizujące się w ubezpieczeniach przedsiębiorstw, ale jako ubezpieczyciel z ofertą dla przeciętnego Kowalskiego. Taki cel przyświecał działaniom reklamowym prowadzonym przez Allianz w maju i czerwcu (gdy reklamowano ubezpieczenia mieszkań), podobnie jest też w przypadku ruszającej właśnie komunikacji wizerunkowo-produktowej, w której Allianz promuje ubezpieczenia na życie. – Wybieramy flagowe produkty, aby pokazać, że w ofercie mamy też ubezpieczenia dla klientów indywidualnych – mówi Michał Podogrodzki, kierownik marketingu spółek grupy Allianz, który nie ukrywa, że choć spodziewa się efektów sprzedażowych poprzez aktywizację kanałów sprzedaży, to jednak przede wszystkim liczy na efekt wizerunkowy tej kampanii. Działania reklamowe zaplanowano na 7 tygodni (z krótką przerwą) w telewizji (główne stacje ogólnopolskie i wybrane kanały tematyczne) oraz w prasie (dzienniki i tygodniki). Planowaniem i zakupem mediów zajął się Starcom. Kreacja autorstwa agencji PZL podobnie jak w poprzedniej kampanii (złodzieje okradający willę pod wpływem wyrzutów sumienia postanawiają zwrócić łup) i tym razem jest przewrotna. Oto widzimy mężczyznę siedzącego w gabinecie kancelarii prawnej, a nobliwy pan mecenas odczytuje mu listę posiadłości i zamków (na Wyspach Brytyjskich, jak się domyślamy), które nasz bohater odziedziczył właśnie jako jedyny spadkobierca dalekiego krewnego. Całość wieńczy claim: “Cuda się zdarzają, ale nie warto na nie liczyć” (i dlatego warto pomyśleć o ubezpieczeniu na życie). – Zależy nam na podkreśleniu, że nasza oferta jest kompleksowa i dostępna dla przeciętnego klienta – mówi Podogrodzki. – Dlatego hasłem spinającym kampanię w prasie i telewizji jest “Ubezpieczenia od a do z”. (MB)