Przetargi

Polkomtel rozpisze przetargi: na strategię, kreację i media

Polkomtel SA, operator sieci komórkowej Plus, najprawdopodobniej w drugiej połowie października rozpisze przetargi reklamowe na strategię i kreację oraz na...

Polkomtel SA, operator sieci komórkowej Plus, najprawdopodobniej w drugiej połowie października rozpisze przetargi reklamowe na strategię i kreację oraz na media. To jeden z największych budżetów reklamowych w kraju – w ub.r. Polkomtel był piątym co do wielkości reklamodawcą w mediach. Celem operatora jest wypracowanie bardziej spójnej i konsekwentnej niż dotąd komunikacji swoich marek. Jak mówi Dariusz Matuszak, który od ubiegłego miesiąca pełni obowiązki dyrektora departamentu komunikacji marketingowej Polkomtela, operator zaprosi do przetargu nie tylko agencje, z którymi obecnie współpracuje, ale zależy mu też, by było to szerokie grono agencji, zarówno kreatywnych, jak i mediowych. W ostatnim czasie Polkomtel współpracował z PZL, Wundermanem, File i Advert, a wcześniej także z McCann Erickson i Euro RSCG Warsaw, która, przypomnijmy, zwyciężyła niedawno w przetargu na budżet reklam biznesowych sieci Orange (PTK Centertel). Budżet mediowy Polkomtela obsługuje Universal McCann od początku swego istnienia w 1999 r. Polkomtel sukcesywnie zwiększa wydatki na reklamę swoich marek w mediach. W 2005 r. wydał na telewizję, prasę, radio, kino i outdoor łącznie ponad 250 mln zł (dane cennikowe – źródło: Expert Monitor i Media Watch). W I poł. br. było to już 134,5 mln zł, podczas gdy w I poł. ub.r. – 117 mln zł. Firma sukcesywnie zwiększa też bazę klientów – na koniec ub.r. z sieci Polkomtela korzystało 9,05 mln użytkowników, a obecnie operator ma ich już ponad 10,86 mln. Od lutego br. prezesem Polkomtela jest Jarosław Bauc i pod jego rządami Plus mocniej niż dotychczas zaangażował się w pozyskiwanie klientów na rynku indywidualnym (zwłaszcza w miksie i pre-paidzie). W lipcu do zarządu Polkomtela przyszedł Piotr Gaweł, były wiceprezes ds. marketingu Telewizji Polskiej, któremu obecnie podlega kontrola nad działalnością marketingową firmy. (MB)