Kraj

Badanie Prasy Lokalnej będzie mieć wkrótce drugą falę

Druga edycja badania czytelnictwa tygodników lokalnych rozpocznie się najprawdopodobniej w ciągu najbliższego tygodnia. Mniej więcej rok temu zostało zrealizowane pionierskie...

Druga edycja badania czytelnictwa tygodników lokalnych rozpocznie się najprawdopodobniej w ciągu najbliższego tygodnia. Mniej więcej rok temu zostało zrealizowane pionierskie badanie nazwane Badaniem Prasy Lokalnej (BPL). Zleceniodawcą badań jest Stowarzyszenie Gazet Lokalnych (SGL), a realizuje je instytut Millward Brown SMG/KRC. W ub.r. badanie objęło 65 tygodników lokalnych o zasięgu powiatowym skupionych pod wspólnym brandem tygodnik lokalny. W nowej edycji badane będą już 83 tytuły. Tym samym rośnie łączny nakład tytułów badanych. W ub.r. wyniósł on ponad 420 tys. egz., w br. – 520 tys. 900 egz., przy czym wzrost spowodowało także podniesienie nakładów przez część tytułów badanych w pierwszej edycji BPL. Badanie i jego wyniki służą zaprezentowaniu potencjału prasy powiatowej domom mediowym oraz dużym reklamodawcom i podniesieniu efektywności sprzedaży powierzchni reklamowej. Za pozyskiwanie reklam odpowiedzialny jest Marek Olejnik. Dominik Księski, prezes rady wydawców SGL, powiedział, że pierwsza fala badania przyczyniła się do pozyskania przez tygodniki powiatowe kilku reklam całokolumnowych i kilkunastu półstronicowych. (KP)