M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Millward Brown SMG/KRC prawdopodobnym dostawcą badań radiowych w 2007 r.

Serwis Dzienny | 14 września 2006, 06:45

Komitet Badań Radiowych negocjuje z Millward Brown SMG/KRC warunki przyszłorocznej umowy na dostarczanie badań słuchalności radia (Radio Track). Jak poinformowano...

Komitet Badań Radiowych negocjuje z Millward Brown SMG/KRC warunki przyszłorocznej umowy na dostarczanie badań słuchalności radia (Radio Track). Jak poinformowano kilka miesięcy temu, w roku 2007 utrzymana zostanie dotychczasowa metodologia badań radia (Day After Recall uzupełniony panelem dzienniczkowym). Nie wiadomo było jednak, w jaki sposób KBR wyłoni firmę, która będzie realizowała badania od momentu wygaśnięcia umowy z Millward Brown SMG/KRC (umowa obowiązuje do końca 2006 r.). Według naszych informacji obecny dostawca badań ma duże szanse na utrzymanie współpracy także w przyszłym roku. Umowa z Millward Brown SMG/KRC po raz pierwszy zostałaby przedłużona bez przetargu. - Kilka miesięcy temu rozpisaliśmy przetarg na dostawcę badań z wykorzystaniem metody pasywnej. Do czasu rozstrzygnięcia kwestii zmiany metodologii nie chcemy wprowadzać innych, potencjalnie krótkotrwałych zmian (jak zmiana instytutu). Jakakolwiek destabilizacja jest niewskazana dla rynku - powiedział Paweł Mączka, dyr. sprzedaży Agencji Reklamowej Wawa i przewodniczący kolejnego spotkania KBR, które odbędzie się w październiku. Paweł Mączka nie zdradził, jakie kwestie są przedmiotem negocjacji z Millward Brown SMG/KRC. Niewykluczone, że rozmowy dotyczą m.in. wprowadzenia w przyszłym roku badań na próbie respondentów mających telefony komórkowe (obecnie wywiady CATI obejmują wyłącznie przedstawicieli gospodarstw domowych wyposażonych w telefony stacjonarne). Koszt jednego takiego wywiadu jest jednak kilkakrotnie wyższy niż w przypadku telefonu stacjonarnego. Gdyby więc KBR zdecydował się na skorzystanie z oferty Millward Brown SMG/KRC (została złożona kilka miesięcy temu), wywiady takie objęłyby prawdopodobnie 10-15 proc. dotychczasowej próby (92 tys. osób), najpewniej młodszych konsumentów (15-24 lata), trudno uchwytnych pod telefonem stacjonarnym. Decyzja w sprawie przedłużenia współpracy z Millward Brown SMG/KRC powinna zapaść w najbliższym czasie. Nie wiadomo, kiedy KBR podejmie decyzję w sprawie przejścia na metodologię pasywną. Po złożeniu propozycji przez firmy dysponujące tą metodologią (Millward Brown SMG/KRC, GfK Polonia i TNS OBOP) KBR rozważa, jaka technologia byłaby najlepiej dopasowana do polskiego rynku, a gdy podejmie decyzję, powróci do bardziej szczegółowych rozmów z uczestnikami przetargu. Komitet Badań Radiowych zarządza projektem badań słuchalności. W jego skład wchodzą: Radio Zet, RMF FM, Agora, Time i Wawa. (JN)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,