Kraj

REWE Group do 2010 r. zainwestuje w Polsce 130 mln euro

REWE Group, operator sieci supermarketów MiniMal i hal Cash & Carry Selgros do 2010 r. zainwestuje w Polsce 130 mln...

REWE Group, operator sieci supermarketów MiniMal i hal Cash & Carry Selgros do 2010 r. zainwestuje w Polsce 130 mln euro. Najważniejsze plany to rebranding ponad 20 marketów MiniMal na markę Billa, który dokona się w ciągu najbliższych miesięcy. – Operacja ta jest związana z globalną polityką firmy. Wszystkie nasze sklepy poza Niemcami będą działać pod marką Billa – twierdzi Janusz Kulik, regional manager (CEE) grupy REWE. Wiadomo już, że od strony komunikacji marketingowej REWE będzie współpracować z agencją reklamową Grupa Fresh, z którą w ub.r. prowadził operację odświeżenia marki MiniMal. Kampania reklamowa jest planowana w 2007 r. po ujednoliceniu brandingu sieci. Janusz Kulik dementuje pojawiające się w polskiej prasie pogłoski o tym, że działania REWE są przygotowaniem do sprzedaży sieci innemu operatorowi (spekulacje dotyczyły m.in. sieci Wal-Mart). – Rozumiemy zamieszanie i co za tym idzie, plotki dotyczące losów MiniMal w Polsce. Zapewniamy jednak, że o żadnym przejęciu sieci nie może być mowy – mówi Kulik. Zapowiada także budowę nowych marketów już w przyszłym roku. REWE planuje potrojenie liczby sklepów do roku 2011. Oprócz rozwoju organicznego przewidziane są przejęcia i współpraca na zasadzie franszyzy. Nowa strategia zakłada, że Billa będzie sklepem blisko domu i ma oferować duży wybór świeżych produktów. Marka Billa była już obecna w Polsce do 2001 r., kiedy to REWE sprzedało supermarkety funkcjonujące pod tą nazwą grupie Auchan. Obecnie nazywają się one Elea. Brand wróci więc na rynek po pięciu latach przerwy. (TW)