Kraj

Ozone Laboratories przejmuje obsługę marketingową marek Bristol Myers-Squibb

Firmy farmaceutyczne Ozone Laboratories i Bristol-Myers Squibb zawarły partnerstwo strategiczne. Ozone Laboratories ma przejąć odpowiedzialność za marketing i dystrybucję marek...

Firmy farmaceutyczne Ozone Laboratories i Bristol-Myers Squibb zawarły partnerstwo strategiczne. Ozone Laboratories ma przejąć odpowiedzialność za marketing i dystrybucję marek OTC i leków stosowanych w opiece podstawowej. W połowie października powołana zostanie nowa struktura marketingowa, która przejmie odpowiedzialność za komunikację takich marek, jak: Fervex, Upsarin czy Efferalfgan. Adrian Harry Christian Lakatos, dyr. Ozone Laboratories na Europę Środkową i Południowo-Wschodnią, nie zdradził, kto pokieruje nowym podmiotem. Jak powiedział, niewykluczone są zmiany w obsłudze agencyjnej marek Bristol-Myers Squibb. W Polsce w zakresie mediów obsługiwał je Initiative Warszawa. Nie udało się nam ustalić, jakie agencje reklamowe ostatnio pracowały dla koncernu. Według nieoficjalnych informacji Bristol-Myers Squibb, który na podobnych zasadach ma współpracować z Ozone w Bułgarii i Szwecji, chce się skoncentrować na sprzedaży leków do szpitali, podobno najbardziej dochodowym ze swoich biznesów. Jak powiedział Lakatos, firma Ozone, która zaczęła w Polsce działać w lipcu ub.r., na ten rok planuje osiągnięcie sprzedaży na poziomie 5,5 mln euro (sprzedaje głównie produkty typu witaminy i suplementy diety). Na przyszły rok ze sprzedaży swoich produktów oraz marek Bristol-Myers Squibb zamierza osiągnąć przychody na poziomie 35 mln euro. Firma Ozone Laboratories powstała w 2001 r., obecnie prowadzi działalność na rynkach: rumuńskim, słowackim, greckim, czeskim, węgierskim i polskim. W polskim oddziale Bristol-Myers Squibb odmówiono nam udzielenia jakichkolwiek informacji nt. partnerstwa z Ozone Laboratories. Z Henrym Brianem, odpowiedzialnym w Bristol-Myers Squibb m.in. za komunikację korporacyjną w regionie EMEA, nie udało się nam skontaktować do momentu zamknięcia tego wydania Dziennego Serwisu. (JN)