Zagranica

Spadek sprzedaży Minute Maid w Wielkiej Brytanii, detaliści usuwają markę z półek

W Wielkiej Brytanii w ciągu roku marka soków Minute Maid odnotowała 25-proc. spadek wartości sprzedaży i 16-proc. w ujęciu ilościowym....

W Wielkiej Brytanii w ciągu roku marka soków Minute Maid odnotowała 25-proc. spadek wartości sprzedaży i 16-proc. w ujęciu ilościowym. Należący do Coca-Coli brand jest w poważnych kłopotach. W czerwcu sieć hipermarketów Sainsbury usunęła produkt z półek, a inni detaliści, w tym Tesco, rozważają taką możliwość. Zdaniem analityków problem marki leży w braku jasnego pozycjonowania. Minute Maid miał częste promocje i tak realizowano 70 proc. sprzedaży produktu. Tymczasem rynek soków jest spolaryzowany. Konsumenci wybierają albo tanie marki własne, albo marki premium, a Minute Maid nie należał do żadnej z tych kategorii. Dodatkowo marka cierpi z powodu konkurencji ze strony Tropicany PepsiCo, która oferuje warianty z witaminami i wapniem. (“BrandRepublic”)