Kraj

Dialog wprowadzi nowe usługi i podwoi wartość budżetu reklamowego

Telefonia Dialog SA uruchomi w grudniu br. usługi triple play w wersji pilotażowej. W pierwszej połowie przyszłego roku zamierza natomiast...

Telefonia Dialog SA uruchomi w grudniu br. usługi triple play w wersji pilotażowej. W pierwszej połowie przyszłego roku zamierza natomiast wystartować z usługami telefonii mobilnej jako jeden z pierwszych operatorów wirtualnych (MVNO). Jak zapowiada Marcin Olewnik, członek zarządu Telefonii Dialog odpowiedzialny za marketing, obie usługi firma będzie mocno wspierać reklamowo. Docelowo planowane jest połączenie usług triple play i mobilnych we wspólnych pakietach. Znaczne poszerzenie obszarów inwestycyjnych, wyraźne zwiększenie budżetu marketingowego, a także zapowiadane przez prezesa spółki Sławomira Szycha przejęcia innych operatorów mają pozwolić Dialogowi w ciągu trzech lat zwiększyć liczbę klientów z obecnego poziomu ok. 0,45 mln do miliona i osiągnąć poziom przynajmniej 1 mld zł przychodów rocznie (w 2005 r. było to 0,5 mln zł). Budżet marketingowy firmy ma zostać podwojony. – Moją ambicją jest, abyśmy wydawali na marketing i reklamę 5 proc. naszych rocznych przychodów – mówi Olewnik. – Oczywiście osiągnięcie takiego poziomu wydatków to kwestia czasu. Obecnie kończymy prace nad budżetem na 2007 r., więc trudno mi precyzować wielkość naszych przyszłorocznych wydatków – dodaje. Obecnie spółka na reklamę i marketing przeznacza ok. 2,5 proc. przychodów. W ramach usługi triple play Dialog będzie oferował usługi głosowe, internet, telewizję (IPTV) oraz szereg usług dodatkowych, takich jak VoD (wideo na żądanie) czy cyfrowy magnetowid (PVR – personal video recorder). Kontent telewizyjny spółka zamierza pozyskiwać z rynku, pierwszym partnerem w tym zakresie jest spółka producencka ATM Grupa. W 2005 r. ATM Grupa i Telefonia Dialog założyły wspólnie spółkę Tele Video Media, która miała zająć się przygotowaniem platformy technologicznej na potrzeby projektu triple play, a docelowo także przygotowywaniem kontentu telewizyjnego i multimedialnego (również na potrzeby innych operatorów oferujących usługi triple play). W sierpniu br. ATM Grupa odsprzedał Telefonii Dialog swoje 50 proc. udziałów w Tele Video Media, jednak obaj partnerzy podkreślili przy tej okazji, że nie oznacza to końca ich współpracy, jedynie wyraźniejszy podział kompetencji, zgodny z core businessami obu spółek (patrz DS “MMP” z 8 sierpnia). ATM Grupa ma się teraz skoncentrować na przygotowywaniu kontentu na potrzeby nowego medium, natomiast Telefonia Dialog już jako jedyny właściciel Tele Video Media kontynuuje projekt budowy platformy technologicznej. (MG, MB)